TEEMULAITINEN-09696_edited_edited_edited.jpg

PALVELUT

FYSIOTERAPIA

Fysioterapia on kivun poistamista sekä liikkeen, liikkumisen, toiminta- ja työkyvyn edistämistä erilaisin keinoin ja menetelmin.

Onko sinulla jokin tuki- ja liikuntaelimistön vaiva ja tarvitset apua ongelmien taustalla olevien syiden löytämiseen sekä kipujen lieventymiseen? Tuki- ja liikuntaelinvaivat syntyvät useimmiten, kun kehon tukirakenteet rasittuvat liikaa, liian vähän, yksipuolisesti tai virheellisesti. Kipu, särky, jomotus, voimattomuus, kireys tai muu oire voi viedä työnteosta ja muusta elämästä turhaan voimia ja rajoittaa tekemistä – oireiden lievittäminen, helpottaminen ja ennaltaehkäisy on mahdollista fysioterapian avulla.

Tuntuvatko suun, kasvojen ja leuan alueen lihakset kipeiltä ja väsyneiltä? Vaivaako
leukanivelongelmat, esimerkiksi rajoittunut suun avaus, tai jatkuva päänsärky?
Purentaelimistö koostuu leukanivelistä, leukaluista, hampaista, puremalihaksista sekä huulten, kielen ja poskien muodostamasta kokonaisuudesta. Purentaelimistöön liittyvät vaivat, toimintahäiriöt ja kiputilat ovat hyvin yleisiä ja niitä voidaan hoitaa purentaelinfysioterapian keinoilla.

Oletko menossa leikkaukseen ja kaipaat ohjausta ja tietoa turvalliseen liikkumiseen ja raajan liikuttamiseen? Leikkausta edeltävän fysioterapian tavoitteena on ylläpitää nivelten liikkuvuutta ja lihasvoimaa, jotta parantuminen leikkauksen jälkeen on sujuvaa. Leikkauksen jälkeinen fysioterapia nopeuttaa merkittävästi leikkauksen jälkeistä kuntoutumista. Leikkaukseen liittyvän fysioterapian tavoitteena on turvallinen liikkuminen ja hyvän toimintakyvyn palautuminen.

Onko neurologinen sairaus tai vamma aiheuttanut toimintakyvyn rajoitteita tai heikentymistä ja tarvitset tukea itsenäiseen selviytymiseen ja hyvinvointiin niin arjessa kuin elämän eri siirtymävaiheissa? Neurologisella fysioterapialla pyritään auttamaan ja tukemaan toiminta- ja liikuntakyvyn ylläpitämistä sekä arjessa selviytymistä. Neurologiset sairaudet ja vammat voivat aiheuttaa hyvin moninaisia ja erilaisia oireita, kuten lihasten heikkoutta tai liiallista jäykkyyttä, joita voidaan fysioterapian keinoin helpottaa.

Onko raskaus tai synnytys aiheuttanut tuki- ja liikuntaelimistön oireita tai kehon toiminnan häiriöitä? Tarvitsetko apua ennaltaehkäisemään tai kuntouttamaan raskausaikana ja synnytyksen jälkeen ilmeneviä vaivoja? Fysioterapia on hyödyllistä raskauden aikana sekä synnytyksen jälkeen ja vastaanotolle kannattaa tulla silloin, kun itsellä on kysyttävää, kipuja tai epävarmuutta esimerkiksi liikkumisen suhteen tai tarvitset neuvoja vatsalihasten erkauman kuntouttamiseen. Fysioterapian tavoitteena on edistää äidin ja tätä kautta myös vauvan hyvinvointia ja terveyttä.

Seuraa minua
myös täällä.